Gå till innehållet
Gå till startsidan

Fack- och professionstidningen från Sveriges Farmaceuter

Hög kundempati hos apoteks­kedjorna

Apoteket, Apotek Hjärtat och Kronans Apotek placerar sig alla högt i rankningen när det kommer till kundempati.

Varje år koras den svenska detaljhandelns mest kundempatiska företag under galaeventet Empati Grand Prix. Apoteket, Apotek Hjärtat och Kronans Apotek placerar sig alla högt i rankingen, rapporterar Market.

Apoteket står också som vinnare av det nyinstiftade Kundförtroendepriset.

— Det här är ett fantastiskt pris att få, framför allt i rådande samhällsklimat. Apotekets medarbetare står för tusentals empatiska möten med våra kunder varje dag där vi med omtanke om deras hälsa gör det där lilla extra. Vi är så glada över att våra kunder uppfattar oss som omtänksamma och att Apoteket är det företag som svenska folket har högst förtroende för, det både hedrar och förpliktigar att fortsätta sätta kundernas hälsa först, säger Rasmus Nerman, vd för Apoteket, i ett pressmeddelande.

Resultaten i tävlingen baseras på kundundersökningen Kundempati Index där 3 000 kunder intervjuats och betygsatt 47 ledande företag. Frågorna ställs till aktiva kunder som besökt butik eller nätbutik det senaste halvåret.

Mest läst