Gå till innehållet

När du använder denna sida accepterar du vår användning av cookies. Mer information.

Fack- och professionstidningen från Sveriges Farmaceuter

“Vi namngav inte apoteket”

Enligt tidningen Ottar grundas Timbros medieinstituts kritik av GRN-beslutet om apoteket i Nacka på felaktiga premisser. "Vi skrev aldrig ut apotekets namn", meddelar tidningens chefredaktör.

Igår uppmärksammade vi Granskningsnämnden för Radio och TV:s (GRN) beslut att fria ett SVT-inslag från i våras om ett apotek som påstods ha vägrat att lämna ut p-piller till en 13-åring.

Vi refererade också Timbros medieinstituts kritik av GRN-beslutet. Timbro framhåller på sin hemsida att SVT gav tillräcklig information för att tittare som ville veta apotekets namn lätt kunde hitta det på tidningen Ottars webbsida.

Men tidningen Ottars chefredaktör Carolina Hemlin reagerade på uppgifterna efter att ha läst vår artikel igår.

“Det stämmer inte. Vi har aldrig skrivit ut apotekets namn i artikeln, den uppgiften är helt enkelt fel”, meddelar Carolina Hemlin, chefredaktör för Ottar.

Andra läser