Gå till innehållet

När du använder denna sida accepterar du vår användning av cookies. Mer information.

Fack- och professionstidningen från Sveriges Farmaceuter

Apotek Hjärtat föryngrar

Behandla vuxna som barn, lyder Hjärtats nya kampanjparoll. Som ett led i kampanjen ger apotekskedjan alla chansen att ”bebifiera” sig.

Syftet med kampanjen är att belysa de hårda kvalitetskrav som Apotek Hjärtat ställer på sina egna hud- och hårvårdsprodukter för vuxna.

– Vår egen serie är framtagen med lika högt ställda krav på innehåll och kvalitet som produkter för barn under tre år. Vi har tagit fram en vuxenkonvention som listar ett urval av de ämnen som vi menar att vuxna har rätt att slippa, säger Annika Svedberg, chefsapotekare på Apotek Hjärtat, i ett pressmeddelande.

Som ett led i kampanjen har Hjärtat “bebifierat” två av sina medarbetare, Fredrik Kullberg och Erika Burlin Hellman.

Hjärtat har också tagit fram en webbaserad funktion där sajtbesökare själva kan “bebifiera” sig via datorernas webbkameror.

En av medarbetarna på Sveriges Farmaceuters kansli testade och syns i föryngrad form på bilden ovan.

Andra läser