Gå till innehållet

När du använder denna sida accepterar du vår användning av cookies. Mer information.

Fack- och professionstidningen från Sveriges Farmaceuter

Stor kampanj ska sälja nya självtester på apotek

De omdebatterade självtesterna YesNo, som börjat säljas på tre apotekskedjor, marknadsförs nu hårt i en stor annonskampanj. Bolaget bakom testerna har bland annat slutit avtal om helsidesannonser i tidningen Expressen.

Enligt pressinformation från Swereco, bolaget bakom de nya testerna som Svensk Farmaci skrev en rad artiklar om förra veckan (se länkar nedan), satsar företaget nu ”hårt på annonsering för att skapa kännedom om det nya varumärket”.

Nu i februari lanserade Swereco sina 17 olika självtester under det nya varumärket YesNo. Fem av självtesterna är till sin karaktär helt nya för den svenska marknaden.

Bakom annonskampanjerna i bland annat Expressen står ”action marketing-byrån” Spinn.

YesNo-testerna säljs på apotekskedjorna Lloyds, Apoteksgruppen och Apotek Hjärtat. Från mars kommer de också att säljas i Swerecos webbshop.

Andra läser