Gå till innehållet

När du använder denna sida accepterar du vår användning av cookies. Mer information.

Fack- och professionstidningen från Sveriges Farmaceuter

Apoteket AB skrudar om

Apoteket AB lanserar snart ett helt nytt butikskoncept, där bolagets ”digitala värld och fysiska butik länkas ihop”, enligt marknadschef Eva Fernvall.

Den brittiska byrån Imagination står bakom konceptet, som redan nu testas på ett pilotapotek i Södertälje.

– Vi vill utveckla kundmötet, göra det snabbare och mer direkt. Kassan finns i mitten av butiken. Vi har också arbetat mycket med färger som är åt det varmare hållet, och använt inslag från det periodiska systemet, säger Eva Fernvall.

Via nya så kallade touchscreens kommer kunder att kunna få hjälp att bland annat hitta produkter i butiken, få rådgivning och beställa läkemedel.

– En bärande tanke är att vår digitala värld och den fysiska butiken ska länkas ihop, säger Eva Fernvall.

Nya sittytor och möjlighet att avgränsa receptkanaler med draperier ingår också i konceptet. Apotekens fasader kommer också att förändras, bland annat när det gäller belysningen.

På sikt ska alla kedjans apotek omfattas av det nya konceptet. Näst på tur efter Södertälje står apoteket i köpcentret Stinsen i Sollentuna.

Andra läser