Svensk Farmaci prisbelönades
Svensk Farmaci fick priset Silverbladet i kategorin Bästa omgörning vid en gala på Berns i Stockholm i går.
Tävlingen Guldbladet arrangeras av branschföreningen Sveriges Uppdragspublicister och har funnits i tolv år.
Av 381 anmälda bidrag valde juryn ut 66 bidrag som nominerades i 13 kategorier.
Svensk Farmaci, som delproduceras av mediebolaget A4, var nominerad i kategorierna Bästa nykomling/omgörning och Bästa webbkommunikation.
Och tog alltså hem andrapriset, Silverbladet, i den förstnämnda kategorin.
Det var i fjol som Sveriges Farmacevtförbunds tidigare medlemstidning Farmacevtisk Revy ersattes av Svensk Farmaci.
– Vi har fått många positiva reaktioner på förvandlingen och det här är ytterligare ett kul kvitto på att den blev lyckad, säger Nils Bergeå Nygren, chefredaktör för Svensk Farmaci.
Juryn bestod av flera medieprofiler: Jan Gradvall, journalist, Jan Wifstrand, tidigare chefredaktör på Dagens Nyheter, Marianne Brandt, creative director, M Magasin, Elsa Falk, verksamhetschef på Plan, Cecilia Schön-Jansson, ordförande för Sveriges Kommunikatörer, Fredrik Svedjetun, chefredaktör för Dagens Media, Micael Dahlén, professor vid Handelshögskolan och Malou Örner, seniorkonsult på Rewir.