Gå till innehållet

Webbplatsen vänder sig till farmaceuter

Gå till startsidan

Fack- och professionstidningen från Sveriges Farmaceuter

Man hotade apotekspersonal – anmäls

En man som hotade personal inne på ett apotek i Svenljunga anmäls nu för ofredande.

— Personalen upplever honom som påverkad och det finns även uppgifter om att det inte är första gången det händer, säger polisens presstalesperson Jennifer Gnudi till Borås tidning.

En anmälan om ofredande har upprättats. Tidningen skriver att det inte finns några uppgifter om att mannen ska ha stulit något från apoteket.

Efter att personalen kontaktat polisen ska mannen har eftersökts i området, bland annat med hjälp av övervakningskameror. När polisen sedan hittade mannen ska han upplevts som utåtagerande och stökig, vilket gjorde att han fick föras från platsen i handbojor.

Tidningen skriver att polisen tror att mannen kan lida av psykisk ohälsa. Han bedömdes inte ha behov av ambulans.

Mest läst